Blött

Var i Trollhättan i helgen och sprang orientering.
Medeldistans i lördags och stafett i söndags. En grov bom (som det kallas när man inte tar kontrollerna helt utan problem inom orientering) varje dag förstörde mina chanser till några framskjutna placeringar, men det var fint i skogen och rolig orientering.
Trots en grov bom i lördags så såg resultatet ut som så många gånger förr. Jag och Kicki hamnade på placeringarna efter varandra, med 20 sekunders mellanrum. Förstår inte hur vi lyckas vara så jämna så ofta.
I söndags blev det lite avslaget redan från start. Jag sprang 2:a sträckan och fick tyvärr gå ut 25 minuter efter första lag efter ett inte helt prickfritt lopp på första sträckan.
Dessutom började det regna i samma stund som jag sprang mot startpunkten. Och sen höll det på.
Om det är någon mer som försökt duscha utomhus, eller framförallt torka sig efter duschen, när himlen öppnat sig och det fullkomligt vräker ner, så vet ni hur svårt det är att få på sig nå´t som är hyggligt torrt då.
Det måste vara en märklig syn för en icke-orienterare, med ett gäng nakna människor som står i en skogsdunge i hällregn och försöker skydda sig från vattnet med hjälp av paraplyer, regnkläder och handdukar.
Men som en kvinnlig klubbkamrat sa när vi stod där i ösregnet;
Minns ni när vi duschade i snöstorm när vi var i Norge för några år sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback