Köttfärs

Om man bjuder 65 personer på en fest och alla kommer, hur mycket köttfärs behöver man då till en taco-buffé?

Jag lurade lite på det igår, och kom fram till att det är en jävla massa.
Först räknade jag med 200g per person och då blev det 13kg (!), men sen kom jag fram till att alla kanske inte är lika stora i maten som jag. Speciellt inte när det är alkohol inblandat.
Men räknar man med 150g per person blir det ändå 9,8kg.
Nu är det väl inte så troligt att alla 65 kommer på vår 30-årsfest, men ändå. Man måste ju vara förberedd...


Kommentarer
Postat av: Christian

Det kommer att gå åt många sådana där små påsar med taccokrydda som man bruka krydda köffärsen med. :)

Gör mycket tillbehör, som är billigare, så behöver ni inte göra så mycket köttfärs.

Postat av: Sara

Köttex finns annars, 65 kr/pers..om d blir jobbigt att steka all köttfärs alltså ;)

2006-08-18 @ 16:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback