Dan före doppare dan

Då så, då var man hemma hos föräldrarna igen. Precis som vanligt till jul.
Naturen bjuder oss inte direkt på någon julstämning i år, men nu när granen är klädd och julmusiken ljuder ur högtalarna så tycker jag nog att det känns som jul iallafall.
Imorgon kommer släkten hit för ett väldigt traditionellt julfirande. Vi har firat på samma sätt så länge jag kan minnas. Och samtidigt som det ibland känns som att det skulle va kul att göra nå´t annorlunda någon gång, så vet i tusan om det blir någon riktig jul om den inte firas i Götene eller Hjo med Kalle Anka, julmat, julklappar och julgodis, i den ordningen, tillsammans med släktingarna som jag tycker så mycket om.
Tyvärr är vi en mindre i år eftersom min gamle farfar inte är med oss längre, men jag hoppas att han sitter där uppe i sin himmel med farmor och morfar och tittar ner på oss och önskar oss en riktigt god jul.
7 1/2 timma kvar till julafton :)


julgran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback