Helgen gick i racerfart den här gången också

Märkligt att helgerna alltid bara rusar iväg. Aldrig får man känna att man hunnit med en massa på helgerna, samtidigt som man har hunnit vila ut ordentligt. Märkligt.

I helgen har jag iallafall tränat lite.
I fredags var jag på gymet. 4 övningar rygg och 2 övningar biceps. Och så lite promenad på det.
I lördags hade jag planerat in ett ordentligt långpass, men pga alldeles för lite sömn blev det bara 10,7 km löpning på Bondberget. På söndag morgon märkte jag i vänster skinka att det visst var rätt länge sen jag sprang en kuperad bana...
Och till sist. I söndags roade jag mig med stavgång i Strutsabacken. Tog sammanlagt 83 min med uppvärmning och en kort jogg efteråt.
Och idag känns det i båda skinkorna, och låren, att jag har rört på mig åtminstone lite i helgen. Härligt.

I övrigt har det inte hänt mycket. Såg på "På spåret" i lördags som vanligt. En riktig höjdare ;)
Och så dök ju moster och hennes familj upp utan förvarning igår. De hade visst varit i stan och julshoppat och ville bara säga hej. Trevligt.

Idag är det måndag igen och hela långa veckan ligger mellan mig och nästa helg. Men nå´t som ändå gladde mig imorse, var att vädersnubbarna på radion förutspådde kallare väder fram emot nästa helg.
Jag ser drivor med snö framför mig, men kanske ska jag vara mer realistisk och inte vänta mig för mycket.
Kanske är det +3 grader istället för +10 de menar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback