Helgen

Ja, vad ska man säga. Min plan inför helgen var ju att åka till Idre och åka skidor och förra helgen såg det lovande ut. Det fanns 23 km längdspår och fortfarande bra med snö. I tisdags var det bara 12 km kvar och i onsdags återstod bara 2,5 km skidspår och regnet låg i luften. Så skidresan blev inställd.
Jag var var riktigt grinig en stund, men sen bestämde jag mig för att gå på jobbets julfest istället och när mitt fokus hamnade på den kändes livet inte lika jävligt längre.

Eftersom jag redan tagit semester på fredagen, så blev det en resa till Ullared istället för till Idre, som uppvärmning inför festen. Har aldrig varit på Ullared förut och jag tror det kommer dröja väldigt lång tid innan jag återvänder. Fy, sicket ställe.
Tror inte jag varit där inne mer än en kvart innan jag var irriterad på allt jävla folk. Jag hade förutfattade meningar om detta köpcentrum innan, och efter några timmar där inne så var allihop besannade.
På väg in mötte jag två tjocka brudar med varsin cigg i munnen, och det var väl i den stunden jag insåg att jag mina misstankar var befogade.
Alltså, man kunde ju inte ta sig fram där inne utan att bli tillknuffad av en rultig kärring och påkörd av 7 kundvagnar. Och inte mycket roligt fanns det att handla heller. Den enda avdelning som det gick att andas i var ju verktygsavdelningen, och det fanns inte mycket där som tilltalade min köplust.
En billlig radio att ha som sällskap på jobbet när alla andra är ute och reser hittade jag dock. Och mintkakor till kollegans stora glädje ;)

Efter en lite så där angenäm upplevelse under dagen, såg jag desto mer fram åt julfesten. Vi är ingen krävande publik direkt. Lite mat, lite musik och ett välfyllt spritförråd, sen är det klart!
Jag var iallafall mycket nöjd med kvällen. Saknade några trevliga kollegor, men man kan inte alltid få som man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback