Julafton

Då så, då har julafton 2006 börjat lida mot sitt slut. Släktingarna har åkt hem och jag sitter här och surfar lite med Barbro bredvid mig.
Julafton blev ungefär som jag väntat mig.
Gästerna kom och vi kollade på Kalle Anka. Som helt oväntat innehöll samma filmsnuttar som vanligt. Tomteverkstaden, Askungen och Musses semestertripp med husvagnen var bäst i år också.
Efter Kalle Anka (tycker förresten att Ingvar Oldsberg är en utmärkt julvärd, han är en verkligen en go' gubbe) var det dags för julklappsleken.

julklappslek

Jag tog hem högvinsterna i form av två gigantiska pennor, en godisburk och en lott. Tyvärr ingen vinst :(
Efter julklappsleken åt vi mat och min kära moster visade att hon verkligen hade valt kläder med omsorg denna speciella dag...

moster

Det finns väl ingen som inte går igång på knästrumpor av nylon... ;)
När alla var mätta och belåtna var det då dags för det alla väntat på hela dagen - julklapparna!
Det verkade som att alla blev nöjda och glada över vad de fick. En som iallafall tyckte det var väldigt roligt att försöka öppna sina paket var lille Ludde.

Ludde_julklapp

Han fick en livstidskonsumtion av ben så han ska nog drömma sött i natt.
Vilket jag också kommer göra tror jag. Jag är jättetrött och det vill till att sova ordentligt i natt för imorr´n väntar nya äventyr. Först en sväng till mormor för att äta hennes goda "kött och potäter" och sen bär det i väg till Lidköping för lite galej på kvällen. Brukar vara en höjdare. Men jag ska göra mitt bästa för att det inte ska bli riktigt lika roligt som förra året...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback