Babbig

Äntligen är det fredag. Och solen skiner. Underbart.

Igår blev det ett besök på gymet, precis som planerat. Har ju hittat ett styrketräningsprogram som ska passa skidåkare, som jag tänkte köra efter fram till skidsäsongen. Så får jag se om det ger något resultat.
Det går iallafall ut på att man kör två pass styrka i veckan, ena passet "tryck"-övningar och andra passet "drag"-övningar.
Jag har inte varit på gymet särskilt flitigt under sommaren och hittills på hösten, så efter mina första två pass kan jag inte säga att jag känner mig särskilt stark. Men det kanske kommer...

Under pass 1 kör man bröst, axel, triceps, mage och korsrygg och under pass 2, som jag då körde igår, är det rygg, biceps, mage och korsrygg som får sig en omgång.
Eftersom musklerna i mage och korsrygg används flitigt vid skidåkning står de på programmet både under pass 1 och 2. Jag hoppas det ska funka bra. Nu måste jag bara få motivation att ta mig till gymet två gånger i veckan. Men så länge det är snö ute och man kan drömma om att snart få stå på skidorna ska det nog inte vara ett problem.
Tyvärr finns det vissa illasinnade som påstår att det ska börja smälta bort redan imorgon :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback