Onsdagsträning

Igår kväll var det då dags för pass 2 på gymet den här veckan. Den personlige tränaren var med även den här gången när vi körde rygg, biceps och mage.
Jag är ju rätt klen i åtminstone vissa muskler i överkroppen, så vi kom fram till att jag måste sätta upp mål med styrketräningen för att förbättra mig. Min PT är rätt fokuserad vid storlek så han tyckte så klart att vi skulle mäta omfånget på mina muskler, men så blir det inte.
Fram till jul så är målet att orka använda "de stora svarta" vikterna vid hantelpress (bröst). Vet inte riktigt vad de väger, 12,5kg kanske. Nu kör jag med de fjuttiga vikterna under 10kg.
Sen ska jag försöka öka antalet dips och chins också, så på nästa pass får jag väl se hur många jag orkar så jag har nå´t att utgå ifrån. Nu jädrar ska här tränas :)

I helgen ska det också tränas. Jag ska faktiskt åka skidor!! Det blir en tur upp till Torsby och skidtunneln där. Ska bli kul. Så får jag se om jag kommer ihåg hur man gör när man åker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback