Skidtunnel

Nu vet jag vilka muskler som används när man åker skidor igen.
Gud, sicken träningsvärk jag har i ljumskarna. Igår var jag även väldigt stel i axlar och rygg, men idag är det mest ljumskarna som inte känns helt smidiga. Det är inte helt okomplicerat att lyfta upp vänsterbenet när jag ska växla och trampa ner kopplingen när jag kör bil...

Skidtunnel_1

Jag var ju då alltså i Torsby i lördags och besökte skidtunneln som finns där.
Några i sällskapet var väldigt entusiastiska och därför gick vi upp i ottan och var vid tunneln redan halv 9. IFALL de möjligtvis öppnade tidigare än 9 som de anger på sin hemsida...
Det gjorde de inte ;)

Skidtunnel_2

Tunneln är 1,3 km åt ena hållet och lika lång åt andra hållet, så sammanlagt är den alltså 2,6 km. Jag trodde det skulle bli riktigt långtråkigt och enformigt att åka fram och tillbaka, men jag upplevde det inte alls så. De har fått till den riktigt bra.
Första varvet sa jag och lillebror att "det här var väl inte så farligt kuperat".
Men ganska tidigt på eftermiddagspasset tog jag tillbaka det. Shit, vad jobbigt det var att ta sig upp för backarna utan fäste och med armar lika styva som geléhallon.
Men nu har jag iallafall åkt mina första 3 mil.

Skidtunnel_3


I söndags var det orienteringsträning med klubben på kinnekulle och jag tänkte att det kunde vara skönt att springa av sig den värsta träningsvärken.
Fin tanke - synd att den inte fungerade... ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback