Starka brudar

I lördags var det då tjejträning med tôserna i Klyftamo.
På förmiddagen startade vi med stavgång på Kinnekulle, och jag är impad över hur duktiga framförallt de yngre tjejerna var. Det kämpade på ordentligt.

stavgång_1

Efter en kall, regnig förmiddag åkte vi ner till klubbstugan och åt mat medan en kvinna från klubben, som jobbar med kostfrågor på Viktväktarna, pratade lite grundläggande om kost. Om kolhydrater, proteiner och fetter och vad man som idrottande tjej behöver få i sig.

Eftermiddagens pass bestod av intervallträning på elljusspåret. Löpning 2 min, vila 1 min, 15 sek rusch och 1 min vila igen. Trots att vi var lite slitna efter förmiddagens pass så tog alla i så mycket de orkade. Kanon!

Efter dusch och bastu var det dags för bowlinghallen och en hård drabbning med kloten. Jag var stabil om jag får säga det själv ;)

Kvällen avslutades med en bit mat, och när de yngre förmågorna åkt hem, lite alkoholhaltiga drycker hemma hos en av tjejerna. Ackompanjerat med en STOR godisskål och lite skitsnack. Jättekul!
Jag fick dessutom min kära vän, som jag sprungit FEM med, att lova mig att vi ska springa någon liknande tävling nästa år igen. Ska bli såååå kul! Så, så fort skidsäsongen är slut blir det till att börja träna med ryggsäcken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback