Svår fråga

Det kommer bli en lång dag på jobbet idag. Vaknade med huvudvärk och den sitter i trots värktabletter.

Känns som att hela huvudet ska sprängas. Orutinerat att inte ta min egen bil till jobbet så att jag kan åka hem om det inte blir bättre.


På tal om att sprängas så såg jag upplösningen på förra veckans avsnitt av Grey's Anatomy igår. Föga oväntat gick det bra och alla överlevde. Programmet slutade med en fråga, eller så var det tv-hallåan som ställde frågan medan eftertexterna rullade. Jag minns inte, jag minns bara frågan som fastnade i huvudet.


"Vad skulle du göra om du det här var din sista dag i livet?"


Det tål att tänkas på. Man hinner ju inte med hur mycket som helst på en dag, men jag vet iallafall att det finns några människor jag skulle vilja spendera lite tid med.


Kommentarer
Postat av: Christian

Jag skulle inte vilja veta att det var min sista dag i livet. Det hade liksom bara blivit ångest. Hos alla. Fyfan.

Men frågan tål att ställas. För det ger perspektiv på livet. Men att leva som om varje dag vore den sista, som vissa förespråkar, är ju liksom omöjligt.

2006-11-30 @ 08:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback