25-manna

I helgen var jag då alltså i den kungliga hufvudstaden med min orienteringsklubb för att springa 25-manna. Upplägget var som vanligt. Bussresa från Götene i en gammal skolbuss , logi på hårt underlag i Olovlundsskolan i Jakobsberg och två heldagar vid tävlingscentrum i Huddinge.
Trots att laget var det yngsta laget någonsin så var det en lugn och städad uppresa där jag fick sova av mig huvudvärken från förkylningen jag dragit på mig tidigare i veckan. Sov som en stock på den utomordentligt sköna luftmadrassen på natten också, och kände mig ganska pigg när det var dags för tävling på lördag morgon.

Jag sprang tredje sträckan tillsammans med tre andra tjejer i klubben och jag tycker att vi fixade det galant. Vi plockade ett gäng placeringar, precis som de flesta andra sträckor gjorde och tillslut hamnade vi på en utomordentligt bra 87:e plats (av 348 startande). Vår bästa placering någonsin i den här tävlingen.

Som vanligt hade vi ett litet tips där alla deltagare fick spela på vilken placering laget skulle få i tävlingen, och jag var fruktansvärt nära att ta hem spelet. Jag trodde på placering 88:a, så jag förlorade med bara en placerings marginal och istället gick vinsten till en av de yngre killarna som mycket säkert satte sin insats på plac 87.

Efter vår fina prestation i budkavlen spenderades kvällen på den lokala pizzerian i Jakobsberg med pizza, öl, fotboll och en halvtaskig match i biljard. En finfin uppladdning inför den individuella tävlingen på söndagen.

Det var en riktigt rolig bana med en massa kontroller och fin terräng, och jag tyckte det gick rätt hyfsat, om än långsamt, ute på banan men när jag tittade igenom banan och mina vägval så insåg jag att jag bommat mer än jag trott.
Så inget kanonlopp precis, men jag är ändå nöjd med att jag inte gjort några så stora, korkade misstag som tidigare under säsongen.

Så sammanfattningsvis var det en riktigt trevlig helg med klubbkompisarna i Stockholm. Nästa år kommer vi tillbaka och då jädrar...

25-manna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback