Axevallanatta

Har knappt sprungit någon nattorientering tidigare i år så trots att jag inte tänkt springa årets upplaga av Axevallanatta så åkte jag dit och tog en direktbana.
Största delen av den 6,5km långa banan var värsta terränglöpningen och under den delen gick det rätt bra. Undantaget var innan 4 kontrollen då jag av någon anledning vek in genom en hage full av midjehöga brännässlor, vilket gjorde att jag tappade massor med tid.
För när jag stod där mitt bland brännässlorna visste jag inte vilken väg jag skulle ta ut ur hagen för att bränna mig minst, så jag yrade runt en stund...
Brände gôtt sen hela natten och morgonen.
Ja iallafall, i slutet på banan kom vi in i ett lite mer svårorienterat område och där strulade jag till det ordentligt.
Så jag kom totalt sist i min klass, eller 3:a om man hellre vill det, men jag fick det utlottade priset iallafall... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback