Helgens träning

Efter en natt med alldeles för lite sömn, och med ett bultande huvud, åkte jag mot hemstaden (eller snarare byn..) i lördags morse. Hade ju övertalat lillebror att följa med på träning på lördag förmiddag och kunde därför inte balla ur, även om det var lockande när klockan ringde på morgonkvisten.
Men, det var bara att bita ihop. Stavgång i slalombacken på Kinnekulle stod på schemat.
5 tappra själar var vi som slöt upp, och det blev ett gôtt pass i det fina vädret. Skönt att ta i lite, och slippa tänka på annat som cirkulerar i hjärnan.

I söndags hade jag tänkt springa en lugn långtur, och när klubbkompisen som missade stavgången i lördags försökte övertala mig att hänga med på stavgång även i söndags, tackade jag vänligt men bestämt nej. Trodde inte att jag skulle orka det en dag till. Men medan jag väntade på att hon skulle hämta mig för att ta sällskap upp till Kinnekulle, ångrade jag mig och tog med stavarna. Ifall, liksom.
Och det slutade så klart med att jag hängde på henne i backen. Gick bättre än jag trott, men det kan ha berott på att vi pladdrade oavbrutet så att jag inte tänkte på hur jobbigt det var. Finns mycket att prata om när man inte setts på två veckor... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback