Sov gott farfar

Igår var det begravning för min farfar. Jobbigt. Men ändå fint.
Vaknade med en grym huvudvärk igår morse och den höll i sig hela dan. Funderade på om jag höll på att bli sjuk, men det var nog bara anspänningen inför begravningen, för efter att ha sovit en stund igår kväll blev det betydligt bättre.

Det känns märkligt att både farmor och farfar är borta nu. Bara deras lilla hus finns kvar. Var och tittade i det lite igår och det är många minnen som väcks.
Det finns så många saker som gör mig nostalgisk. En tillbringare i glas som jag har fått hemmagjord jordgubbssaft i under hela min uppväxt, ett uppläggningsfat som det serverats ärtor och bönor på under söndagsmiddagarna och de gröna, hemmasydda kuddarna i soffan som jag fascinerats över sedan jag var liten. Till exempel.
Det är jobbigt att allt sån´t kommer försvinna nu. Synd att inte Hjo ligger lite närmare Jönköping, för då hade jag kunnat ta över huset... (inbilla dig inget nu pappa.. ;) )

Kommentarer
Postat av: Sara

Kram! på dig. P&K

2006-10-04 @ 09:27:34
Postat av: Christian

Spara minnena inom dej. De är underbara att plocka fram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback