Helgens tävlingar

Efter torsdagens säsongspremiär i orienteringsskorna, följde även tävling nummer två och tre den här påskhelgen.
På påskafton tog jag mig igenom en D21 Lång-bana på Öjetrampen mellan Nossebro och Sollebrunn. Tyckte det var ganska svårt och rätt risig terräng. Eftersom jag är så osäker med karta och kompass gick det väldigt långsamt och jag gjorde några onödiga bommar, men jag var aldrig vilse så jag får väl ändå vara hyggligt nöjd. 6,3km var banan och jag var ute jättelänge. Fick stryk av mina klubbkompisar också, men det var väl i och för sig väntat.





Igår, på annandagen, gick färden än en gång västerut för Vikingaträffen i Skogsbo utanför Trollhättan.
Den här gången var det medeldistans och en bana på 3,5 km. Återigen tog jag det väldigt försiktigt eftersom jag vet hur osäker jag är på orienteringen, och jag gjorde inga stora bommar. När jag närmar mig kontrollerna stannar jag till och tar det väldigt försiktigt och därför tappar jag lite tid på varje kontroll, men hellre det än att jag ska springa bort mig. Eftersom jag hade mer än 10 min per kilometer trodde jag att jag skulle hamna en bit bak i resultatlistan, men det var visst fler som tog det försiktigt i skogen för jag hamnade på en 4:e plats av 31 startande, 2 min efter segraren och bara 15 sek efter klubbkompisen Kicki.



Det kom ju snö natten till annandagen och det var ingen vidare värme igår direkt. Trodde aldrig att fötterna skulle tina upp efter att ha plaskat runt i diverse halvfrusna sankmarker igår, men efter lite mat och raggsockor så steg kroppstemperaturen till närmare normal temperatur. Det är härligt att hålla på med en utomhussport. Där man dessutom duschar utomhus. I alla väderlekar... ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback