Säsongspremiär

Igår gjorde jag tävlingsdebut för säsongen. Nattorientering på IK Gandviks tävling "Häxjakten".
Precis som vanligt var terrängen risig och det hördes klagomål från både höger och vänster, men precis som vanligt gör nog de flesta ändå som jag, återkommer år efter år.
I år var det ovanligt många som bröt, så trots att jag var helt säker på en sista plats när jag kom i mål, fanns det de som varit ute och irrat längre än mig så jag hamnade på en 4:e plats av 13 startande i min klass, D21.

Av någon anledning ska det vara priser i alla klasser på dessa orienteringstävlingar. Igår var det en del priser som lottades ut, och jag hade turen (eller vad man nu ska kalla det) att vinna. Det är dock för mig helt ofattbart varför man väljer att ha en omodern, illgul jacka i storlek large som pris i klassen D21.

Inte för att den inte passade som handen i handsken, men ändå... ;)

Gul jacka

Även om jag kände mig väldigt ringrostig när det gällde orienteringskunskaperna så kändes löpningen bra igår och jag hoppas att den håller i sig. Imorr´n är det nämligen dags för tävling nummer 2 den här helgen - Öjetrampen - som arrangeras av Främmestad IK och Ryda SK. Det stod i tidningen att det kommer bli orienteringstekniskt krävande banor som kommer att vara utslagsgivande, så egentligen bådar det väl inte så gott för min del, men va fan, någon gång ska väl jag också överraska...


Kommentarer
Postat av: Blurrygirl

Ha ha ha, snäääälla, kan du inte ha den jackan imorgon kväll? Med den jackan kommer vi in gratis på krogen, pga förvirring hos vakterna... ha ha ha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback