Tibrotrippeln

I helgen arrangerade Tibro OK Tibrotrippeln i dagarna 3. Jag ställde upp på nattorienteringen i fredags och långdistanstävlingen i söndags. De båda tävlingarnas samlingsplatser låg inte långt ifrån varandra, men terrängen var ändå ganska olik. I fredags var det ganska lätt orientering, 4,6 km med mycket stiglöpning och igår var det den typiska tibroterrängen, 7,6 km med gropar, åsar, sänkor och höjder om vartannat. Riktigt rolig orientering som kan bli ordentligt svår om man inte håller tungan rätt i mun.
I fredags tyckte jag att det gick rätt okej. Helt prickfritt har jag väl aldrig gått och lär nog inte göra det heller, men jag gjorde inga grova misstag. Placerade mig som 2:a, hela 8 min efter segrarinnan, som för övrigt är en gammal Tibrobo. Kan man skylla på att hon antagligen hittar lika bra i Tibroskogarna som i sin egen ficka?

Till gårdagens tävling har jag inga dåliga ursäkter att ta till. Jag tycker att det gick ganska bra eftersom jag lyckades hitta kontrollerna i de svåra områdena utan större besvär. Bommade en kontroll lite mer och sen var det några vägval som tog lite för lång tid. I övrigt är jag bara lite för långsam. Det kändes rätt tungt att springa. Placerade mig på 9:e plats av 17 startande, nästan 7 min efter segrarinnan.

Det har varit en riktigt härlig helg iallafall. Sån´t underbart väder. Satt och läste i solen i bara bikinin i lördags. Gôtt! Bra bok också. Orkestergraven av Unni Lindell.

Dessutom fick jag hjälp av lillebror att byta till sommardäck i lördags. Tack så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback