Det som komma skall

I måndags fick jag en försmak av vad som komma skall. Vid 30 år och några månader fick jag en flyktig släng av senilitet.
Om några veckor är det dags för Lidingöloppet och i måndags undersökte jag om det var möjligt att låna min arbetsgivares lägenhet i Sthlm för övernattning. Jajamensann, det gick fint. Den var ledig.
Jag meddelade övriga resenärer om vilken klippa jag är som fixat boende.
Sen. SEN kontrollerade jag vilket datum Lidingöloppet går av stapeln. Det går inte av stapeln den dag jag har noterat i min kalender, det är ett som är säkert.
Då kollade jag om lägenheten var ledig den riktiga helgen istället, men det var den ju så klart inte. Fan vad trött jag blir på mig själv.

Men för en liten stund sen fick jag ett mail angående lägenheten från Frk D som har hand om bokningarna.
"Jag har gjort en deal med Mr X, så du får låna lägenheten."

Ibland är hon verkligen en ängel. Kanske får jag betala tillbaka på nå´t sätt, men det gör jag så gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback