Hjälp från... Hammarsjorden

De senaste dagarna har jag haft besök av diverse "hobbyhantverkare" i mitt lilla hus. Väldigt trevligt och jag är väldigt tacksam över hjälpen jag fått.
Igår skulle jag helt själv få sätta tapet på den sista väggen i köket. Trodde jag. Medan jag satt och laddade inför arbetet i solen med en rykande färsk skvallertidning ringde moster. Hon undrade om hon och kusin vitamin fick komma förbi med pizza. Vad är det för fråga? Klart de fick göra det. Pizza och släktingar är alltid trevligt.
När pizzan var uppäten beklagade jag mig över att jag aldrig satt upp annat än easy up-tapeter tidigare och nu skulle det upp gamla vanliga, hederliga tapeter.
"Jag kan hjälpa dig" sa kusin vitamin.
Tack, gärna sa jag, och sen åkte tapeterna upp på ett litet kick medan jag stod bredvid och bara langade "verktyg".

Service tror jag det kallas. Tack för hjälpen. Du är en pärla!
Och du också moster. Hoppas ryggen mår bättre idag.

 

Kommentarer
Postat av: Magnus

Ser riktigt bra ut! Kommer bli ett supersnyggt kök tror jag!

2007-08-10 @ 09:31:55
Postat av: Babsan

Magnus>> Det tror jag med!! :)

2007-08-10 @ 11:32:40
Postat av: Tina

sitter tapeterna kvar..?

2007-08-10 @ 18:32:51
Postat av: Kicki

Ser asläckert ut tycker jag :)

2007-08-13 @ 08:32:13
Postat av: Babsan

Tina>> Klart att de sitter kvar. Det blev jättefint.
Jag hör av mig om någon vecka så får du ta vardagsrummet också :)

2007-08-13 @ 11:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback