Nu är jag arg

Alla som känner mig vet att jag älskar små, och för all del även stora, djur över allt annat.
Därför blev jag milt sagt vädligt arg idag när jag pratade med en av ägarna till Attila, en av världens sötaste små vovvar. Folk brukar säga att jag är liten och eftersom han väger lika mycket som mig, antar jag att han också är liten... ;)



Iallafall, Attila är på sjukhus i Växjö för han har problem med kisseriet. För några dagar sedan blev han opererad och efter det har han varit väldigt hängig. Alla hans hussar och mattar har så klart varit jätteoroliga och uppgivna och undrat varför deras lilla plutt inte blivit bättre. Idag bröt en sköterska ihop och erkände att man använt fel vätska att försöka lösa upp/skölja bort urinstenar med. Så istället för den riktiga användes en som frätte sönder Attila invändigt.

Alla kan göra fel. Men gör man fel så försöker man väl för h-vete att ställa det till rätta. Särskilt om man jobbar med levande individer. Men inte på veterinärinrättningen i Växjö som Attila besöker. Nej då, där försöker man mörka att man gjort fel och säger inte ett knyst om det. Så nu har den stackars hunden lidit i onödan och kanske kan man nu inte rädda hans liv.
Jävla veterinär, säger jag. Hoppas du får sparken och aldrig mer får jobba som veterinär. Idiot!


Kommentarer
Postat av: Annika

Fy f-n vad jag också blir f-bannad. Stackars lilla vovve. Hoppas verkligen att dom kan rädda honom!

2007-08-28 @ 16:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback