Julfest

Oj oj oj, i fredags kväll var det julfest med jobbet och det var skitkul, precis som vanligt.
Jag tror jag lade grunden för nivån på resten av kvällen redan på förfesten när jag 10 minuter innan avresa fick 3 shots på raken med sambuca och dooleys. Sen var det bara att köra på. Tacos,öl, vin, grogg och klackarna i taket.
Man får inte vara ledsen när det är julfest :)
Jag och de två andra deltagarna från Hjo missade bussen hem efter julfesten av någon märklig anledning, så den enda av oss som är gift fick be frugan komma hela vägen till Jkpg och hämta oss. Tack för skjutsen!
Vid hemkomsten pratade jag allvar med min kanin och intog lite nattamat bestående av en halv påse jordnötsringar innan jag stupade i säng. Helt oväntat var jag liiiite tung i huvudet på lördag morgon så jag drog mig i det längsta från att stiga upp, vilket resulterade i att jag fick springa till bussen som skulle ta mig till Skövde vid 12-rappet. Men jag hann. Och efter lite energi på McDonalds köpte jag till och med två julklappar.

Resten av lördagen gjorde jag inte många knop. Låg och slappade i soffan medan jag med jämna mellanrum blev serverad mat, glass och godis. Helt perfekt. Vid 21-tiden kände jag att jag ansträngt mig tillräckligt för en dag och knöt mig.
När klockan ringde i söndags morse var jag som en ny människa och började dagen med gröt och en 100-minuters löptur tillsammans med klubbkompisarna. Ordningen är återställd.
Ikväll tror jag att jag ska sy lite gardiner medan jag laddar inför morgondagens deltävling i Skaraborg by night. Jag har ju lite att leva upp till efter min storseger senast :) 
Dessutom var brorsan lite väl kaxig igår, så jag tänkte att jag skulle sätta honom på plats...

Kommentarer
Postat av: Kicki

Se nu till att visa vart "sköpet" ska stå på Skaraborg by night bruden...efter söndagspasset bör du va i toppform nu :-) Själv så monterade jag en jävla byrå i 4 timmar igår kväll...gissa om jag slet mitt hår...;-) KRAM TILL DEJ MIN GOA KOMPIS!

2007-12-10 @ 11:07:15
Postat av: Babsan

Du är inte dålig du Kicki. Det är inte alla som kan montera ihop en byrå på 4 timmar... ;)

2007-12-10 @ 16:31:25
Postat av: Oskar

Vet inte hur jag hittade din blog(troligen via facebook), men valdigt intressant. Hus o Stockholm Maraton!!!! Anti facebook, dar ser man.

2007-12-11 @ 21:37:51
Postat av: Babsan

Oskar>> Ja, jag tog mitt förnuft till fånga och insåg att jag inte kunde vänta på dig i all evighet så jag köpte mig ett litet hus i Hjo på egen hand... ;)

Har du några tips inför marathon då? Du har väl sprungit ett i år om jag inte minns fel...

2007-12-12 @ 13:39:05
Postat av: Oskar

Jag fick ingen plats i New York Maraton det har aret......ar med pa vante-lista till nasta ar(garanterat att komma med). Sa det far bli du som ger mig tips(framfor allt motivation tips).
Jag ar ju en av dom "normala" manniskorna som inte tycker det ar jatte kull att ga ut o springa(speciellt pa vintern).

2007-12-12 @ 20:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback