I love Hjo...

Är inte det en lysande slogan så säg.

Frågan är - skulle jag kunna älska Hjo?
Funderar med jämna mellanrum på om jag skulle kunna tänka mig att bo i Hjo. Var och hälsade på i farfars hus i helgen och varje gång jag gör det blir jag sugen på att köpa huset av pappa (bli nu inte alltför upphetsad, pappa...) och göra om och fixa till.
Jag vet precis vilka färger jag skulle vilja ha på väggarna och hurdant golv jag skulle vilja ha och vilket rum som skulle bli mitt sovrum osv osv osv.
Tänk att äga ett eget hus. Och dessutom ett gult, litet mysigt hus med vita knutar och en fin trädgård som ens farföräldrar bott i. Ena dagen tycker jag att det låter som en utomordentligt bra idé och nästa känns det som att vi lika gärna kan sälja det.
För frågan är som sagt, skulle jag trivas i Hjo? Jag känner ju inga människor i Hjo. No offence, moster... Och Hjo är ju kanske inte det ställe i världen där det händer mest saker och man har en massa tillfällen att träffa nya vänner.

Kanske är jag bara sentimental, eller så vill jag verkligen köpa huset. Jag vet inte.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag skulle iallafall hälsa på dig :)

2007-03-06 @ 09:44:45
Postat av: Anonym

Du är snäll du, vännen. Då blir jag inte helt ensam iallafall.

2007-03-10 @ 15:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback