Skidåkning

I lördags var det helt underbart väder ute, men jag orkade aldrig ta mig i kragen och ta fram skidorna. Istället fick jag fram dem i söndags. Tog på mig träningskläderna och stämde träff med PT:n så att jag inte skulle kunna ångra mig i sista stund.
När jag kom ut med skidorna till bilen insåg jag dock att det regnade. Regnade. Hur kul är det att åka skidor då? Eftersom vi bestämt oss för att åka lite så åkte vi ändå upp till Hallbystugan, men efter 2 varv på 2-kilometersslingan utan minsta tillstymmelse till fäste la vi ner skiten. Vid sådana förhållande tycker jag det är riktigt tråkigt med skidåkning.

Igår var temperaturen nere på minus igen och jag passade på att testa skidspåren vid OK Gränsens klubbstuga i Habo. SÅ fina spår. Och ett kul, varierande elljusspår.
Det var verkligen jättekul att åka. Dessutom var det mest långsamma motionärer som åkte i spåret så jag kunde åka förbi en efter en. En riktig kick för mitt humör. Och för orken. Jag tycker det är skitkul när jag får åka om folk, och känna mig lite snabb :)
Tyvärr visade prognosen att det skulle bli plusgrader idag igen, men om den visade fel så får det allt bli en tur till Habo fler gånger i veckan, för det var verkligen ett toppenspår.


Kommentarer
Postat av: Sara

Om du kommer hem till helgen är du medbjuden på fest. Bara så du vet :) P&K Ps) Hoppas allt är bra.

2007-01-31 @ 08:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback