Blåbärsskogen

Har haft lite svårt att komma ut i skogen den senaste tiden eftersom jag ju har en del annat att göra i huset, så igår tog jag med mig träningskläder till jobbet och sprang i skogen där, innan jag åkte hem.
Åker jag hem först så är det alltid nå´t som pockar på uppmärksamhet. Eller så ska jag bara diska först, och bara mata kaninen först, och bara tömma avfuktaren (jädrar vad den fylls på snabbt den där, måste vara riktigt fuktigt i min källare) osv...
Så igår sprang jag 5-kilometarn här ute på Hultet plus några extra backar. Det är så himla fint här ute i skogen så det går inte att hejda sig. Helt plötsligt står man med andnöd uppe på en kulle och blickar ut över alla tallar och all vitmossa.
När jag bara var 100 meter från bilen sprang jag upp på ytterligare en backe och där uppe växte miljarder blåbär.
Inget är så gott som att äta blåbär direkt från blåbärsbuskarna. Det är livet det.
I eftermiddag ska jag ta en ny tur i Hultet-skogarna. Idag tog jag med orienteringsskorna och tänkte besöka nå´t som, när jag sprang förbi igår, såg ut som en lagom blöt mosse.
Ska ta med mig en liten plastpåse också, så att jag kan plocka på mig lite blåbär att äta i bilen på hemvägen.

blabar

Kommentarer
Postat av: Magnus

Plocka så många att du kan göra paj i morgon!!!

2007-07-13 @ 13:50:19
Postat av: Magnus

Hur tänkte jag nu?? Du har ju (förhoppningsvis) ingen ugn i morgon! Så då blir det ju svårt att göra paj.

2007-07-13 @ 14:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback