Godis i trädgården

Igår när jag tittade ut genom fönstret insåg jag att jag snart måste plocka fram husmodern i mig och börja safta, sylta och geléa*. Hela landet var fyllt med röda bär. Att jordgubbarna har växt lika snabbt som ogräset har jag sett tidigare, men igår såg jag att bären på vinbärsbusken lös ilsket rött mot mig och när jag vred lite på huvudet insåg jag att även hallonen börjar bli färdiga.

Så nu är hallonen provsmakade ihop med vaniljglass och chokladsås.

hallon

* Shit! Någon som har några tips, för jag har ingen susning om hur man gör sån´t där...

Kommentarer
Postat av: Märta

Å hjälp vad avundsjuk jag blir, jag vill oxå ha hallon i min trädgård, jag älskar hallon! Safta o sylta? Varför det? Ät upp dem med glass!

2007-07-10 @ 13:38:11
Postat av: Babsan

Märta>> Ja, hallonen ja. Men vinbären då? Kan man äta dem med glass?

2007-07-10 @ 13:41:51
Postat av: Christian

Svarta vinbär kan du göra likör av mig!

Postat av: Christian

Jag måste inte förklara vad som for genom mitt huvud när jag skrev råkade sätta "mig" i slutet av den där meningen va? ;)

2007-07-10 @ 13:59:44
URL: http://snowracer.se
Postat av: Märta

Skit i vinbären!

2007-07-10 @ 15:26:04
Postat av: Babsan

Christian>> Nu skrev jag ju att vinbärsbusken lös ilsket RÖTT mot mig. Svårt att göra likör av de svarta vinbären då...

2007-07-10 @ 16:21:56
Postat av: Christian

Vi har haft alkoholtema på jobbet i dag, så det är antagligen därför jag ser alla möjligheter till alkohol i det jag läser. Röda vinbär blir bäst som gele.

2007-07-10 @ 17:07:07
Postat av: Veronica

Bara rör i socker tills det blir lagom sött, lägg i burkar och frys - rårörd hallonsylt är supergott till våfflor och pannkakor!
Man kan också koka jordgubbssylt med en påse syltsocker (finns färdiga påsar i affären, där det står hur man gör, men det är lätt!)
Det var min samlade kunskap i att sylta och safta, det... ;)

2007-07-13 @ 16:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback