Kök beställt

Igår var jag på det stora, blå varuhuset med gula bokstäver på (IKEA för er som inte konverterat från de vita väggarna och röda texten). Jag beställde ett kök. Med sådana här köksluckor.

kokslucka
Den 3 augusti levereras det till min nya adress i Hjo. Det kan du notera i din almanacka, pappa. För jag var för snål för att betala 8 000 kr extra för att få det monterat. Så det finns risk för att det blir du som får göra jobbet... :)

Den 3 augusti är väldigt snart. Hur tusan ska jag hinna med att riva ut det gamla köket, måla eller tapetsera väggarna (+ allt underarbete det kräver) och lägga golv tills dess? Med tanke på hur lång tid allt annat jag gjort tagit hittills, så står det ganska klart att det inte kommer gå. Men men, det kanske är bra att få lite press på sig...

Den unge killen som hjälpte mig på IKEA igår var den tråkigaste människa jag träffat på länge. Kanske försökte han bara vara professionell, men mig tilltalade det iallafall inte.
Jag försökte skämta lite och log mot honom men han reagerade inte överhuvudtaget. När jag sa något till honom, lite skämtsamt, svarade han bara helt kort. Och när jag log mot honom tittade han bara på mig med sitt stenansikte.
Inte för att jag gillar riktiga säljartyper heller, som kommer med sina falska leenden och fjäskar, men vad sägs om ett mellanting? Vi bor ju faktiskt i landet Lagom.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Det kommer gå fint! Riva ut tar inte så lång tid. Inte lägga golv heller. Det fixar sig ska du se! Jag har ju övat nu...

2007-07-12 @ 14:33:39
Postat av: Babsan

Magnus>> Mmm, och gnällt över hur jobbigt och svårt det varit och sagt "det kommer aldrig gå..."
Varför är det annat ljud i skällan nu...? :)

2007-07-12 @ 15:14:46
Postat av: Magnus

För att jag snart börjar bli något som kan liknas vid ett förstadium till klar!

2007-07-12 @ 15:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback