I love Hjo! Hoppas jag...

Jaha, igår sa jag upp min lägenhet så inom 3 månader kommer jag bo i Hjo. I villa. Ha ha! Coolt! :)

Självklart var jag ute i sista stund med att säga upp lägenheten. Ringde hyresbolaget igår och jag var tvungen att komma in till dem och skriva på ett papper just igår. Skulle jag komma idag (1 juni) blev det genast 4 månaders uppsägningstid. Och de var inte intresserade av att var schyssta på något sätt.
Eftersom jag jobbar i Fagerhult och inte in Jönköping, kunde jag ju inte bara springa ner till kontoret och skriva på det där pappret, utan jag var ju tvungen att gå på mina möten och sen skjutsa hem mina medpassagerare från jobbet innan jag kunde stressa genom stan till hyresbolagets kontor. För tillfället arrangeras studentbaler i Jönköping varenda dag och det innebär att hela stan blir full av gamla, tjusiga bilar som kanske inte är helt pålitliga när det gäller körbarhet, vilket i sin tur innebär enorma köer.
Tjejen på hyresbolaget var tvungen att gå från kontoret senast 16:55, och efter att ha haft lite flax med parkeringsplats var jag på plats 16:50. Ordentlig marginal alltså :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback