Jag ska måla hela världen...

Det känns iallafall som att jag skulle kunna ha målat halva världen med all den färg jag blaskat på väggarna i helgen. Och ändå är jag inte färdig någonstans. Helvete vilken tid det tar att måla!
Det känns iallafall så när man som jag är lite väl optimistisk innan man börjar.

"Nu så, nu är slipningen färdig. Bara några lager färg kvar, sen är jag klar."
"Fan också, listen i taket ser helt gul ut. Jaja, får väl måla den också då."
"Märkligt, taket ser också gul ut när listen blev vit och fin... Får väl måla det också då."
"Det var värst vad taket ser flammigt ut efter en målning. Lika bra att kladda på ett lager till."

Och så där håller det på. Märks det att jag aldrig har renoverat nå´t tidigare eller??
Och om målningen av några väggar tar så´n här lång tid, hur lång tid ska inte allt annat ta...?

Välkomna på inflyttningsfest 16 juli 2011.

gästrumvitt

Kommentarer
Postat av: Magnus

Ser proffsigt ut. I alla fall om man jämför med amatören som är igång på Rosenlund...

2007-06-26 @ 13:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback