Renovering

Igår började jag pyssla så smått i Hjo. Eller "så smått" kanske är fel ord. Hela jävla dan gick åt till att riva ner tapeter i det som ska bli mitt sovrum.
Hade planerat att ta ner lite tapet, slipa lite och spackla lite, för att sen börja med målningen i helgen. Det är rätt tydligt att jag aldrig har renoverat ett hus tidigare... Är eventuellt lite väl optimistisk :)

Det blev inget slipat och inget spacklat, utan 7 timmar gick åt till att försöka få ner de befintliga tapeterna.

Tapeter


Hoppas det blir en mulen och regnig sommar (med undantag för v. 30). Annars kommer jag bli galen av att behöva vara inomhus när solen strålar utanför fönstret. Skiner solen vill man ju mycket hellre lägga sig i solstolen och lapa sol än att dra ner tapeter och måla golv och byta kök och... ja... vad man nu mer gör när man renoverar.

Fick lite tips av en erfaren husrenoverare på vägen till jobbet idag. Igen. Han är bra att ha, denna veckas chaufför.
Jag tänkte ju måla väggarna i några av rummen. Men tipsaren varnade för att när huset rör sig, t ex i vinter, så är det lätt att färgen spricker sönder i skarvarna på de spånskivor (tritex-skivor?) och pappskivor som sitter under de nuvarande tapeterna. Och det blir ju inte så snyggt. Tapeter fixar tydligen det där bättre, så jag kanske skulle ta och tapetsera istället. Eller åtminstone sätta upp en väv innan jag målar. Tål att funderas på...

Kommentarer
Postat av: Annika

Vi var hemma hela dagen. Vi kunde kommit och hjälpt dig. Tina och Stene är bra på tapetsering när Du kommer så långt.

2007-06-07 @ 12:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback