Helgens bravader

I lördags förmiddag skulle jag ju då rida islandshäst. Vi samåkte ut till Fingalstorp lite söder om Gränna och allt var frid och fröjd tills det var dags att sitta upp. För att inte tala om när vi red iväg. Jag fick panik. Jag som tycker så mycket om djur. Och dessutom fick jag den häst som var lugnast och försiktigast...
Men den stackars lilla hästen kände väl rätt tydligt att jag satt och darrade som ett asplöv på ryggen och tjöt hispigt så fort hon rörde på sig, så hon passade väl på att gå åt höger när jag drog i vänster tygel bara för att retas lite.
Jag tyckte iallafall inte att det var någon trevlig upplevelse, men nu vet jag ju att jag aldrig ska sitta uppe på en häst mer.
När jag stod på marken var de dock väldigt söta. Men jag tror kaniner är djur mer i min smak.

H?star

Här är "min" häst.

Fredjan

Och här är jag. Snygg som få. Vem klär inte i ridhjälm?

H?sttjej

Lördagen avslutades med partaj hemma hos en kompis och det var en aktivitet som passade mig mycket bättre...

Kommentarer
Postat av: Magnus

Allt klär en skönhet! Även ridhjälm!

2007-03-26 @ 17:20:14
Postat av: Babsan

Eller "allt klär en gris", som morfar brukade säga :)

2007-03-28 @ 13:06:30
Postat av: Sara

Ha ha ha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback