Torsdagsträning

Igår var det dags för intervallträning igen.
Jag och PT:n åkte upp till Axamo-sjön och sprang Kickis specialintervaller. Vet inte hur hon har kommit på dem eller var hon har fått tipset ifrån, men jag hoppas de kommer göra underverk med den gamla tant-kroppen.
3 min löpning i 80-85% av maxfart, 1 min vila, 15 sekunder absolut max och 1 min vila igen.
Det är upplägget och vi körde 5 stycken.
Uppvärmning i 20 min innan och 10 min efter.
Rundan vi sprang är så gott som helt platt. Det finns en liten, liten seg backe som knappt syns men den kändes kan jag lova. Varje varv så ökade avståndet till PT:n där.
Men va fan, det här var ju första gången. Nästa gång ska han få vad han tål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback