Fischermans friend vs lökdrink

Igår var jag på vårdcentralen. Jag fick ju inte komma för min svullna hals och värkande huvud, så jag bokade tid för att någon skulle titta på en vagel i ögat istället och så tänkte jag passa på att fråga lite om halsen också, när jag väl kommit innanför väggarna.
Gick ju skitbra. Läkaren Costas klämde lite på halsen, han tittade inte ens I den, och sen sa han att han rekommenderade Fischermans friend. Hallå!?! Fischermans friend? Det äter jag när jag är förkyld och det skaver i halsen. Nu är det svullet och jag får gå och spotta saliv hela tiden eftersom jag har lite svårt att svälja ner det.
Ska man ta sjukvården på allvar eller?
Jag hoppas iallafall att jag aldrig blir mer allvarligt sjuk, för det vågar jag fan inte.

Eftersom jag inte fick någon vidare hjälp av någon med läkarlicens, så tänkte jag istället prova ett gammalt husmorstips som en klok dam (ja Kicki, det är din kära mor jag pratar om) i orienteringsklubben gav mig för någon vecka sen.
Tipset var att koka upp mjölk med hackad lök i och sen dricka mjölken. Hennes man sa, att när man gjort det en gång så kommer man aldrig i hela livet ha ont i halsen igen. För halsen kommer inte våga trilskas mer när den en gång har fått smakat på den där äckliga sörjan. Ingen av makarna har ju ljugit för mig förut så jag tror dem på deras ord. Här ska hem och drickas lökdrink :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback