Jessica + vårdcentralen = kärlek? NOT!!

Idag har jag pratat med vårdcentralen. Eller rättare sagt jourcentralen. Jag försökte ringa vårdcentralen när jag var på jobbet, eftersom det är under arbetstid man kan ringa och beställa tid, men det gick inte så bra. Att prata med en människa gick inte, utan efter ett antal knapptryckningar på telefonen fick jag lämna mitt telefonnummer och så skulle de ringa upp vid en viss tid. Men det gjorde de inte.
Så när jag kom hem från jobbet ringde jag igen och kopplades då efter x antal minuter i telefonkö till en menlös sköterska på jourcentralen.

Jag hade ju halsfluss för ett tag sedan, och den vill inte riktigt gå över. Jag har fortfarande huvudvärk, är fortfarande svullen i halsen och går omkring och spottar hela tiden eftersom jag inte kan svälja saliv ordentligt. Hur mysigt som helst. Alltså tänkte jag att jag kanske kunde få komma till vårdcentralen så kunde de ta prover och se om det verkligen är halsfluss eller om det är en virusinfektion. Men det gick inte det. Jag skulle vila, sa de istället.
När jag sa att jag är van att träna ganska mycket och att jag inte mår bra när jag inte får träna, utan får ont i ryggen av att sitta framför ett skrivbord hela dagarna, så sa den där menlösa kärringen att "all träning är ju inte bra". "Om du tränar för mycket så kan ju kroppen var ganska sliten, och det kanske är därför det tar lång tid för den att återhämta sig efter infektionen". Alltså allvarligt. Det är väl inte konstigt att svenska folket blir fetare och fetare när till och med vårdpersonal säger att det inte är bra att träna. Herregud, de ska väl uppmuntra folk att röra på sig?!?

När jag ändå hade tanten på tråden passade jag på att fråga vad jag skulle göra åt min vagel i ögat som vägrar försvinna också. Jodå, jag kunde ringa och beställa en tid så att någon fick titta på den.
Den, som inte gör mycket mer väsen av sig än att den gör mig jädrigt ful, den kunde jag få hjälp mot, men det andra som gör att jag är skittrött och har ont i huvudet dygnet runt, det fick minsann läka av sig självt.

Är det underligt att vi lever i en utseendefixerad värld?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback