Ljuvliga Kinnekulle

Då var det måndag igen och jag har varit tillbaka på jobbet. Trots att det har varit långhelg och man borde vara pigg och rask så har jag gått omkring och gäspat stort hela dan.

I fredags förmiddag åkte jag hem till Götene för att tillbringa fredag kväll och lördag med att sälja fika, glass och inträde i utsiktstornet på Kinnekulle. Hur trevligt som helst. Det är ju inte varje dag man får möjlighet att spendera 7 timmar om dagen med sin bror... :)
Efter ett dagsverke i tornet i lördags bar det av till Skara för lite partaj ihop med ett gäng orienterare från Skara och Götene. Skitkul. Vi åt pizza, spelade Singstar och drack grogg för fulla muggar och sen avslutade vi på Ohlins inne i Skara. Det är märkligt att det alltid är så trevligt på orienterarfester. Eller egentligen är det inte så märkligt för alla är ju väldigt trevliga, men det är nå´t speciellt med dessa tillställningar iallafall. Och nu är det bara en månad kvar till nästa begivenhet...

I söndags följde jag med föräldrarna upp till Kinnekulle igen, men den här gången för en promenad i den underbart fina naturen. Startade i Munkängarna med dess bokskog och matta av ramslök (som börjat dofta lite smått), sen gick vi genom stenbrottet som man nog kan kalla "Kinnekulles svar på Grand Canyon" för att sedan avsluta på toppen bland björk- och granskog med gullvivor och förgätmigej. Köpte en glass och gick tillbaka igen.
Perfekt sätt att bli av med bakfyllan på :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback