Pygmé-fötter

Igår var jag på stan en sväng. Var på jakt efter ett par gula skor.
Efter att ha tittat runt i de skoaffärer (förutom de med tantskor) som finns i stan, insåg jag att jag inte fick va så inskränkt och bara leta efter gula skor. Alltså koncentrerade jag mig bara på att hitta ett par skor, vilka som helst men helst snygga, som passade. Det gick inte.
Det finns inte en enda, jävla skoaffär i Jönköping som ens tar hem skor i storlek 35. Det är hopplöst att ha sådana små pygmé-fötter som jag har. Har jag tur kan jag hitta hyggligt snygga vinterskor, för då går det ju att använda en extra strumpa i, men i sommarskor ser det lite underligt ut med raggsockar. Och rosa lackskor med spets och pärlor passar ju inte i alla sammanhang, även om det brukar finnas fina sådana i både storlek 34 och 35 på barnavdelningen.

Hopplöst att vara vanskapt ;)

Kommentarer
Postat av: Annika

Du är inte ensam om detta problem. Du har en kusin som har samma problem. Men tänk om Du hade 42:or!

2007-05-30 @ 16:00:24
Postat av: Blurrygirl

Jag vet oxå precis hur det är. För ett tag sen köpte jag barnskor på Kappahl storlek 35:S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback