Rapport

Oj, det har visst varit väldigt dåligt med inlägg här den senaste tiden...
När jag satt i Kinnarps Arena igår och såg matchen mellan Sverige och Ryssland i Karjala Cup tänkte jag på en sak som jag hade tänkt skriva om här. Rolig var den också, men inte fan kommer jag ihåg vad det var nu när jag sitter här framför datorn. Senil vid 31, det är ingen vidare utgångspunkt det inte... :)

Igår hade vi iallafall någon form av kick off för ett projekt som jag ska vara med i på jobbet, och då tillbringade vi dagen i Jönköping med företaget som ska hjälpa oss och diskuterade vad som ska göras, hur det ska göras och i vilken ordning det ska göras. Efter mötet käkade vi middag och sen var det hockeylandskamp. Sverige förlorade.

I övrigt har det inte hänt mycket i veckan. Jag har varit på jobbet och tränat en endaste gång. Dåligt med träning alltså. Skulle behöva lite inspiration tror jag. Hittade ett träningsprogram inför Tjejvasan av Emelie Öhrstig på
http://www.langd.se/ och det gjorde att jag kände mig lite mer sporrad att köra igång lite mer ordentligt. Igår läste jag dessutom en inbjudan till träning med Harri Viinamäki under vintern som jag blev jädrigt sugen att hänga med på.
Harri blev för den som inte vet (och hur många vet det utanför orienteringssverige?) utsedd till "Årets tränare" på orienteringsgalan för några veckor sedan för att han "bidragit till att en av svensk orienterings största juniortalanger någonsin tagit det definitiva steget in i världseliten som senior". Och talangen är Helena Jansson från IF Hagen.
Iallafall, den här Harri ska köra ett antal träningar under vintern för alla träningssugna orienterare och jag ska definitivt vara med.

I kväll hade jag tänkt gå på ett bodypump pass på gymet så att jag har en jädra träningsvärk imorgon när det är dags för långpass i mosse på Billingen. Kommer bli en fin uppladdning inför lördagkvällens aktiviteter då det ska drickas päronvodka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback