Veckorapport

Idag är jag varit tillbaka på jobbet efter att ha varit på kurs i det eminenta programmet excel i två dagar. Trevligt att göra nå't annat några dagar och få en form av semester från jobbet. När jag klev in här idag tog det dock inte mer än 10 minuter innan det var fullt krig igen. Det är av någon alltid ett krig som förs mellan olika avdelningar.
"Varför har ni inte gjort det?"
"Det är inte vi som gör det."
"Öh jo, det har det alltid varit tidigare."
"Nä, jag har ingen aning om hur man gör det."
Och så håller det på.
Det är ett rent under att vi lyckas få fram några produkter från minsta lilla beståndsdel, till färdig produkt och sen leverera ut till kund. 

Idag, efter en halvtimmas krig, var det dags för nästa utbildning, men då i det som ska bli vårt nya datasystem.  Har suttit och försökt lära mig hur man lägger till nya kunder, gör en offert, lägger till rabatter till olika grupper och omvandlar offerten till en order i några timmar. Och det är inte utan att det ska bli skönt att åka hem för helgen och smälta intrycken lite.
Tänkte försöka smälta dem i Kinnekulles slalombacke imorgon om inte lillebror fegar ur...?
Innan det ska jag vila och äta smågodis. 

Har tränat några gånger i veckan. Spinning för första gången på en evighet i tisdags. Blev lika trött som vanligt i armarna innan jag kom igång ordentlig. Annars var det inte sådär överdrivet jobbigt, men jag var väl för feg med motståndet antar jag. Ska ta i lite mer nästa gång. En intressant sak med att träna på ett gym i en så liten stad som Hjo är att instruktören verkar känna alla på passet. Utom mig då. Jag satt där som en katt bland hermelinerna.
I onsdags sprang jag en sväng med min kära vän M. Sprang i 40 minuter på asfalt i ett råkallt och blåsigt Jönköping. Var väldigt stor skillnad rent snömässigt på Jkpg och Hjo. Knappt en enda flinga inne i Jkpg medan till och med gatorna i Hjo är snötäckta. I like Hjo.
Igår blev det ett pass på gymet. Tränade överkroppen. Rygg, bröst, axlar, biceps, triceps och mage.
Och idag blir det som sagt bara käkmusklerna som ska få jobba. Karamellkungen here I come! :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback