Biljävel

I morse tog det 7 minuter att starta bilen. Det tog mindre än 7 minuter för mig att bli förbannad. Bra sätt att börja dagen på.
Min bil står parkerad på gatan framför mitt hus. I helgen har den stått parkerad så att den "blockerar" brevlådan. För att underlätta för posten (eller snarare för att jag inte vill att brevbäraren ska strunta i att ge mig min post bara för att han inte kommer åt brevlådan) så beslöt jag mig igår morse för att flytta på bilen. Jag startade och körde fram den kanske 2 meter. I och med att jag gjorde det, visste jag att det kunde bli lite knöligt att starta nästa gång jag skulle använda bilen. Den blir nämligen sur då har jag lärt mig.
Och precis som väntat, startade den inte direkt idag. Istället tog det längre tid än någonsin att få igång skrället. Och när jag trodde att den skulle starta dog den helt istället. Radion tystnade och batterilampan började lysa.
"Kanon, tänkte jag. Då går jag väl in och sover en stund till då".
Men så gjorde jag ett sista försök och då startade helvetet.

Bilar är så underbara.

Kommentarer
Postat av: Duke

Hota den fan med att byta bil så kanske den skärper sig!!:))

2007-10-16 @ 10:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback