Facebook eller inte

Alltså, MÅSTE man skaffa ett konto på facebook?
En vän på lördagens fest försökte verkligen övertala mig och en annan polare att skaffa konto. Men varför ska jag göra det? Är det inte bara en fluga? En i raden av de många. Först var det msn, sen skulle alla blogga och nu har alla ett facebook-konto. Hur länge håller det i sig och vad är nästa fluga?
Visst blir jag sugen eftersom jag förstår att väldigt många människor som passerat ens liv finns på facebook, men hur ska jag hinna spendera massa tid framför datorn på kvällarna för att leta vänner. Möjligtvis om jag slutar laga mat, träna, snacka med kaninen, prata i telefon, se på tv och pyssla med huset. Men vill jag det?
Antagligen faller jag dit tids nog, men för stunden känns det inte livsnödvändigt.

Kommentarer
Postat av: Hellborg

Våga vägra! Du måste stå emot frestelsen. Om du faller kommer många falla efter dig. Vad gör man när man hittat alla man kan komma på?? Enligt stor IT-strateg kommer fenomenet stanna av i början av nästa år då folk blivit mätta.

2007-09-27 @ 22:33:50
Postat av: Märta

Klart du ska med i Facebook! Jag vill ha dig där, kom igen nu.

Postat av: Carre

Va ((/&)/&/%()/(/&(/%¤&%#¤#" klart du ska gå med. Saknar fler top friends...

2007-09-30 @ 00:48:11
Postat av: Christian

Och så inser du plötsligt att du inte vill att alla de där personerna som passerat ditt liv ska se veta allt om dig. Se alla de där bilderna som läggs ut.
Nä, vägra Facebook! Jag lyckades inte, men du är starkare ;)

2007-10-01 @ 00:33:06
Postat av: Babsan

Jag går helt enkelt på pojkarnas linje då. Och väntar och ser ifall den där IT-strategen har rätt...

2007-10-02 @ 12:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback