33 år kvar

Igår var jag på en avtackning för en kollega som går i pension idag. Han har jobbat sedan 1969 på företaget. Känn på den säger jag bara. Det är ju hur länge som helst. Men han var inte värst av oss som var med på middagen. En började 1962, en började 1972 osv...
Tänk om jag är kvar lika länge. Om man räknar efter så är det faktiskt möjligt. Jag började på Hultet 2001 och jobbar jag här tills jag blir pensionär så har jag jobbat i 40 år. Haha! Skulle inte förvåna mig ett skit om jag sitter på samma stol då. Inte lär jag få någon ny utan tjat iallafall...

Det var hur som helst en trevlig kväll igår med mat och dryck i hamnen i Hjo. Och den blivande pensionären var i sitt esse när han fick ge oss en guidad tur på S/S Trafik som är hans skötebarn. Det råder inga tvivel om att han kan extraknäcka som guide i Hjo om pensionen blir för knaper. Han är som en levande historiebok.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback