Fetto

Snart är det äntligen dags att gå hem för helgen. Ska bli så skönt att få gå ut i det fina vädret. Om inte smhi grundlurar mig totalt så ska det även bli fint väder i morgon förmiddag, och då tänker jag ta med mig fika och sällskap och ta en långpromenad på Kinnekulle. Och när jag har gått en bit ska jag sätta mig och äta en bulle och dricka varm o'boy och lukta på våren. Gud, vad jag ser fram emot det. Jag är allt en riktig skogsmulle jag :)

I morgon eftermiddag ska jag på sminkparty och bli lurad att köpa JÄTTEbra produkter som jag egentligen inte behöver och på söndag blir det nog ett långpass. I övrigt ska jag inte göra någonting. Förutom att tvätta bilen. För den är allt annat än ren.

Igår blev det ett löppass igen. Den här gången sprang jag runt Hjo. Värmde upp i en ungefär en kvart och sen sprang jag korta intervaller mellan lyktstolpar. När jag inte orkade mer joggade jag ner en stund och hittade en stig utmed Hjoån jag aldrig sprungit på förut. Och sen toppade jag med ett gäng sit ups.
Vägde mig igår och det var inte särskilt roligt. Det bekräftade vad jag märkt redan tidigare. Jag har blivit tjock. Jag kommer inte i några av mina jeans och magen ser ut som en degklump och vågen bekräftade att jag har gått upp ungefär 5 kilo. På ett halvår. Så nu får jag fan skärpa mig. Jag måste komma igång och träna ordentligt igen.
Jag kommer ju inte komma i några av mina bikinitrosor till sommaren. Bikiniöverdelarna kommer kanske passa för första gången, men underdelarna kommer bli bra tajta. Bra anledning till att få köpa en ny i och för sig, men jag har ju knappt använt de jag köpte förra sommaren ens.
Näe, det blir till att  snäppa upp sig ett par steg om jag ska kunna visa mig på någon strand (eller i trädgården för den delen) i sommar. Tonfisk och ris - här kommer jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback