Helgen som gick

Helgen har varit lugn och fin. Började med att somna i soffan i fredags kväll, precis som vanligt. Efter middagen kände jag mig ovanligt pigg, men sen fick jag glass till efterrätt och efter den blev jag precis lika trött som vanligt.

Kom upp i hygglig tid i lördags och kl. 11 stod jag på Kinnekulle med hundar och fika. Det blev en promenad på 4 timmar i både sol och regn innan jag var tvungen att stressa hem för att hinna i tid till ett Mary Kay-party i Skara. Väl på plats fick vi prova lite krämer och sen blev det fika på god ananaspaj, och naturligtvis fick vi nöjet att beställa diverse mirakelkrämer. Jag hoppas att den stora bölden jag hade på kinden när jag vaknade i söndags inte alls hade med krämerna vi provade att göra. För isåfall vet i tusan om jag är så intresserad av några mirakel... :)

I går hade jag tänkt springa långpass, men efter en morgonpromenad (eller åtminstone förmiddagspromenad) med min två nyfunna vänner Samba och Frisco kände jag mig helt slut i kroppen så jag ställde in träningen. Det fick bli biltvätt innan lunch och sedan en liten eftermiddagslur. Ibland känner jag mig 20 år äldre än vad jag är...
På kvällen fick jag hjälp att byta till sommardäck på bilen också, så nu är den fit for fight inför våren.

Jag avslutade helgen på samma sätt som jag startade den, med att halvsova i soffan. Den här gången framför någon film med Jodie Foster, men jag tog mitt förnuft till fånga och gick och la mig när filmen bröt för nyheter.

Fan vad rolig jag låter... Kan det vara så att jag har blivit gammal...?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback