Lärare

Sicket undervisningsorakel jag är! Not...
Företaget jag jobbar på ska byta ordersystem och jag är med i projektgruppen.
Från och med idag är det dags att börja utbilda personalen som ska använda det här nya programmet och jag har blivit tvingad att hålla en kort genomgång av mina bitar för en grupp idag.

Jag får höra gång på gång att alla är nervösa när de ska prata inför folk, och det är mycket möjligt att det är så, men jag hoppas att alla inte är lika nervösa som jag. 
För mig börjar hela nervositeten minst en dag innan. Dagen innan lever jag i en förnekelsefas. Istället för att öva på vad jag ska säga, förtränger jag att jag ska ställa mig inför de här människorna, och gör allt möjligt annat istället. Det är samma beteende som infann sig dagarna innan tenta när jag pluggade. Städning är aldrig så intressant som dagarna innan tenta.
På jobbet ser jag helt plötsligt ett oootroligt stort behov av att exempelvis rensa mailkorgen dagen innan föredrag. Så nu finns det gott om plats för stora mail igen...
Natten innan kan jag inte sova. I natt har jag vaknat ungefär varannan timma och trott att jag försovit mig. När det väl är dags att kliva upp har jag ont i magen och det håller i sig fram till "avspark". Så det är bara att springa på toa en gång i kvarten. Men det är ju bra på ett sätt, jag lär ju inte få ont i magen när jag tränar ikväll... :)
Men det kanske är tur att jag inte blev lärare som jag hade tänkt mig från början...

Nu är det dags att gå och fixa lite ny deo så att folk inte behöver gå omvägar runt mig restan av dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback