Nyhet

Alltså allvarligt talat, så här står det i Aftonbladet idag.

"Bilden av nya kvinnodöden"
"De har rökt 700 000 cigaretter - Nu kämpar Anita, Cecilia och Ingrid mot lungcancer."
"De var unga. Började röka. Det var på den tiden cigaretter inte var så farligt."

Jo, för att suga på en pinne full med tjära och nikotin känns ju ganska nyttigt.

Hoppas att det inte är meningen att jag ska tycka synd om dem. Ur min synvinkel är det det självförvållat om man får lungcancer pga rökning. Jag tycker faktiskt att något bland det mest korkade man kan göra, är att stoppa en cigarett i munnen.

Jag hoppas verkligen att de blir friska från sin cancer, men det är ändå självförvållat.


Kommentarer
Postat av: Christian

Visst är det självförvållat, men när de där tanterna började röka hanterade de säkert risken med samma kunskap som vi gör om strålning från mobilen i dag.

Postat av: Babsan

Och det är därför jag skickar sms istället för att ringa och ha telefonen några centimeter från hjärnan.

2008-05-07 @ 11:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback