Snökaos och drivis

Det var kallt. Det var obekvämt. Jag sov inte en blund.
Annars var det en trevlig helg med fint väder vid Rosersbergs slott utanför Sigtuna. Det var tydligen kungens slott. Det var väl därför han hittade dit för att dela ut pris i ungdomsklassen på 10-mila, som jag alltså har varit och sprungit. Men jag är ju över 30 så jag sprang inte i ungdomsklassen utan i damklassen. 6,2 kilometer sprang jag alldeles för långsamt. Får fan ta och skärpa till mig till Jukola. En och en halv månad är det kvar så jag får nog ligga i.
Men ikväll ska jag inte träna, utan sova. Måste försöka sova ikapp lite av helgens missade sömn annars kommer jag inte orka med de två återstående arbetsdagarna den här veckan. Men antagligen kommer jag inte komma i säng tidigare än vanligt bara för att jag inte tränar, för jag har en del att pyssla med inför den stundande långhelgen, men man kan ju göra ett försök.

Nu ska jag iallafall äta mat.

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback