Telemarketing

Igår när jag kom innanför dörren efter jobbet så ringde telefonen. För ungefär hundrade gången var det ett 08-nummer och den här gången beslöt jag mig för att svara. Brukar inte göra det eftersom det ändå bara är någon tjomme som ska försöka lura på mig nåt.
Och det var det så klart nu också. En övertrevlig jävel."Tjena Jessica, hur är läget med dig idag då? Är det bra eller?" Något svar väntade han sig naturligtvis inte utan han babblade på om hur lycklig jag skulle vara som skulle FÅ några saker av honom. Jo tjena, företag ger ju säkert bort saker utan att tjäna en spänn på det...
Efter att ha gafflat lite med honom så sa jag att jag, trots hans fina erbjudande, inte var intresserad.
Då slängde han på luren i örat på mig! Jag hann knappt avsluta meningen innan jag fick kopplingston i örat. Idiot!

Nu nästan längtar jag tills det numret dyker upp på telefondisplayen igen, för då ska jag tala om för den stackare som ringer att jag ALDRIG kommer köpa nåt från någon som ringer från det numret. Sen ska jag slänga på luren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback