Tisdagsträning

Solen skiner och det verkar som att våren är på väg. Igen. Hoppas snön håller sig borta den här gången.
I lördags var det orienteringstävling i Tibro och det var fortfarande en hel del snö på sina ställen ute i terrängen. Ibland var väl det trevligt eftersom det fanns fina uppsprungna spår i skogen, men det är ju inte riktigt det som är poängen med orientering. Det gick långsamt för mig i skogen, men jag är nöjd ändå för jag gjorde inga stora krokar, och framförallt så gick det betydligt bättre än på Häxjakten i påskas. Tyvärr var det här den enda dagtävlingen innan 10-mila för mig, men jag räknar med att få en kort och fin sträcka av laguttagarna så det ska nog lösa sig ändå.

Igår kväll roade jag mig med att köra lite backträning. Har äntligen hittat lite backar utanför Hjo att springa i, och nu är det ju dessutom ljust så länge att man hinner springa i dagsljus efter jobbet. Värmde upp, sprang 5 st 3 minuters intervaller och sen joggade jag hem igen. Tog 53 minuter.
Ikväll blir det förhoppningsvis en tur med löparskorna igen och på onsdag blir det boxning. Och det ska bli asroligt. Det var jättelängesen jag hade förmånen att slåss lite, men nu är det dags igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback