Fit for fight

Nu jädrar, nu är jag på gång. Hade planerat att komma igång med träningen förra veckan, men då fick jag ju en tvestjärt i örat (eller vad det nu kan ha varit) så det blev inget tränat den veckan. Men nu, nu har jag äntligen rört på mig lite igen. Eller åtminstone tagit i lite. Igår var det inget som hindrade mig, utan jag kom iväg till gymet.
Det var ett mycket bra val av aktivitet med tanke på att det började regna när jag kom hem från jobbet, och sen höll det i sig precis hela kvällen.
Har tänkt köra enligt ett program jag hittat någonstans på nätet när jag surfat runt. Tror att det framförallt var anpassat för skidåkare, så det innehåller bara överkroppsövningar, men jag får komplettera med ben på egen hand.
Tanken är att jag ska träna styrka två dagar i veckan, där den ena dagen kommer bestå av tryck-övningar och den andra av drag-övningar.
Jag har stora förhoppningar om att den plufsiga magen som har smugit sig på i och med utebliven träning och ständigt godis- och glassätande kommer att bli fit som aldrig förr. Håll tummarna är ni snälla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback