Helgrapport

Helgen var fin med bio, tårtkalas och lång skogspromenad.

Bio - nya Arnfilmen. Tyckte nummer ett var bättre än nummer två, men det kan bero på att jag gillar lyckliga slut och jag har inte läst böckerna om Arn och visste inte att huvudpersonen skulle dö i slutscenen. Så jag kände mig lite moloken när vi gick ut ur biosalongen.

Tårtkalas - lilla kusin vitamin har blivit stor och fyllde 24 år i lördags och det firades med tårta. Grädde är alltid gott.

Skogspromenad - i söndags när hundgården var färdigbyggd åkte vi ut i skogen så att både vi och hundarna fick göra av med lite spring i benen i några timmar. Vi följde en karta från början av 80-talet som jag fått av en gammal kollega. Efter fikapausen försvann markeringen för leden vi följde och tillslut även stigen. Efter en stund kom vi ut på en större stig som hade ledmarkering, men inget stämde med kartan. När jag gnuggat geniknölarna en stund och vi gått en bit insåg jag att vi var på rätt plats men att någon idiot dragit om leden. Varför nu något som funkade 1989 inte funkar idag??? :) Riktigt skönt var det iallafall ute skogen.

Kommentarer
Postat av: Duke

Schyst o säga hur filmer slutar för oss som inte sett den än!!:)))

2008-08-26 @ 15:55:22
Postat av: Carre

Håller med föregående talare!

2008-08-28 @ 11:17:42
Postat av: Blurrygirl

Dör han? Då måste t o m jag se filmen. Dessutom är Ulli med flera gånger i bild så jag måste spana efter henne med :)

Postat av: Babsan

Trodde att alla andra hade läst de där Arn-böckerna... Speciellt du, bibliotikarien...

2008-09-04 @ 09:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback